El vicepresident segon i conseller de Transports del Consell Insular d’Eivissa, Javier Torres, ha mantingut avui una reunió via telemàtica amb representants del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana i del Consell de Menorca per reiterar la petició que es fa des de la institució d’exceptuar l’illa d’Eivissa de l’ús del tacògraf. Torres ha recordat que es tracta d’una reivindicació «històrica» del sector a les illes d’Eivissa i Menorca, donat que l’extensió territorial d’ambdues «permet l’aplicació de la normativa europea que suposa una excepció a l’ús del tacògraf en el transport per carretera a illes de menys de 2.300 km²».
Torres ha explicat que just fa un any, el Consell Insular d’Eivissa va aprovar per unanimitat una moció per instar el Ministeri a exceptuar a l’illa d’Eivissa de les mesures de control sobre el temps de conducció, les pauses i els períodes de descans per als conductors dedicats al transport per carretera de mercaderies i viatgers. Una petició que se suma a la reivindicació que també es fa des de Menorca, «on la situació és igual que la que tenim a Eivissa». Per a Torres, aquest «front comú d’ambdues illes» permet tenir més força davant el Ministeri, que ha traslladat als dos consells la seua voluntat de continuar treballant en aquesta petició.
Amb aquesta reclamació, assegura Torres, «donam ferramentes al sector del transport per carreteres, que té problemes estructurals des de fa anys, agreujats per la pandèmia i la crisi derivada per la guerra d’Ucraïna, per alliberar-se de traves burocràtiques i d’entrebancs que entorpeixen la seua feina».
Torres ha remarcat que l’ús del tacògraf té sentit en territoris on es poden realitzar llargues distàncies i on és fonamental controlar els temps de treball i descans dels conductors, «però a la nostra illa, o Menorca, els temps de conducció màxim de manera continuada no sol superar els 40/50 minuts i l’ús del tacògraf perd tot el seu sentit, com es demostra a Formentera, on no hi ha hagut pràcticament cap diferència pel que fa a l’evolució d’accidents respecte a Eivissa».
Efectivamente el tacógrafo en Eivissa no tiene sentido. Lo que sí es útil es el control del alcohol y drogas al volante, deberían ser constantes a conductores profesionales (y a todos en general).