GxF denuncia que, tot i la seva retirada a hores d’ara, «durant migdia [d’ahir] els canals oficials de comunicació del Consell han estat divulgant una campanya dels cent dies amb el logo de la institució i el del partit de Sa Unió».
Paral·lelament, «han engegat una campanya com a partit, amb la finalitat de destacar els assoliments dels cent dies, i criticant la gestió pública anterior. Les campanyes llançades coordinadament compartien eslògan».
Aquesta publicació ja retirada i les successives, «entenem que incompleixen la llei 13/2010 de les Illes Balears que regula la publicitat institucional, on molt clarament es prohibeix utilitzar símbols, idees , expressions, dissenys o imatges utilitzats per qualsevol formació política».
Ademés, «fer ús del Logo de Sa Unió en una campanya institucional és il·legal». «Emprar recursos públics amb finalitat publicitària partidista, a part de ser una pràctica prohibida, suposa un malbaratament d’aquests i és èticament reprovable», critiquen.
«Exigim l’assumpció de responsabilitats, a més de la rectificació, i una explicació dels objectius de la campanya si la llei prohibeix expressament als canals institucionals destacar els assoliments en la gestió o els objectius aconseguits», denúncia el partit de l’oposició.
«Havíem notat un distanciament dels objectius d’aquests canals: difusió de les activitats i campanyes del Consell, defensa dels valors, informar els ciutadans dels seus drets i deures, donar a conèixer els nous serveis, promoure el nostre patrimoni cultural, lingüístic i natural, donar suport a sectors estratègics, anunciar mesures preventives… Actualment, els canals públics estan essent usats amb finalitats partidistes prohibides per llei», conclouen en un comunicat.
Per la seva part, el Consell de Formentera, ha volgut aclarir que la publicació «que per uns instants es va poder
veure a les xarxes socials sobre els cent primers dies de Govern en les quals sortia el logotip de la
institució juntament amb el logotip de Sa Unió es va deure a un error humà totalment involuntari».
«De fet, al cap de pocs minuts d’haver-se publicat la informació, es va detectar l’error i es va retirar
immediatament la publicació», remarquen.