El programa ‘Som Comerç’ que organitza el Consell Insular d’Eivissa amb el suport dels cinc ajuntaments i la PIMEEF ha servit per injectar 76.468,36 euros durant el mes d’abril en què ha estat vigent la darrera onada de la campanya, en què els ajuntaments han aportat 21.465 euros per donar vals de 15 euros a tots aquells inscrits que realitzessin una compra mínima de 30 euros a qualsevol dels 168 establiments adherits.
En xifres generals, a la ciutat d’Eivissa s’han descarregat els 500 vals disponibles, a Santa Eulària des Riu 800 i a Sant Josep de sa Talaia i a Sant Antoni de Portmany, 400 vals respectivament. S’han bescanviat 307 a Eivissa (61,4%), 583 a Santa Eulària des Riu (72,88%), 251 a Sant Josep de sa Talaia (62,75%) i 290 a Sant Antoni de Portmany (72,50%). En total, 1.431 vals que han servit per abaratir compres dels usuaris d’aquests comerços què els han emprat per fer una compra mitja de 53,4€ per persona.
Una altra dada positiva d’aquesta campanya ha estat el nombre de persones registrades en l’aplicació que ha passat de 2.473 en març a 4.411 (1.938 més) en finalitzar l’onada de la campanya en abril.
Davant aquestes dades la consellera del Departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal, Maria Fajarnés, ha assegurat «la bona direcció en què va aquesta campanya que permet multiplicar per 3 l’aportació pública gràcies a les compres dels propis usuaris. És una mostra de què la millor ajuda que poden rebre les nostres empreses és facilitar-los que puguin treballar i, en aquest sentit, dinamitzar les compres al petit comerç ajudant a realitzar més de 1.400 operacions de més de 50 euros de mitjana és una espitjada important al teixit comercial illenc que vol recuperar-se després de la crisi sanitària, social i econòmica que estam travessant».