@Noudiari/ La consellera d’Administracions Públiques, Núria Riera, ha visitat avui Eivissa per reunir-se amb el president amb el president del Consell Insular d’Eivissa, Vicent Serra, amb els consellers de l’equip de govern i, posteriorment, amb tots els alcaldes de l’illa d’Eivissa.
El principal objectiu d’aquestes trobades ha estat tractar el tema de la relació entre administracions i la necessitat d’impulsar l’administració electrònica i l’intercanvi de dades entre el Govern, el Consell i els ajuntaments, per evitar tràmits als ciutadans. En aquest sentit, Riera ha declarat que en les properes setmanes es fomentarà que els ajuntaments s’adhereixin al conveni d’interoperabilitat per a compartir les seues bases de dades i així evitar que els ciutadans hagin de demanar documentació a unes administracions per presentar-les davant unes altres a l’hora de realitzar els seus tràmits. “Es tracta que totes les administracions siguin un únic interlocutor i que la informació es pugui compartir de forma àgil i eficaç”, ha explicat.
En les reunions també s’han tractat temes com l’adequació de Sa Coma per a acollir un centre per al Servei d’Emergències 112, la construcció dels nous jutjats d’Eivissa i la coordinació en matèria d’incendis forestals. Pel que fa al tema dels jutjats, la consellera no ha pogut prometre res ni anunciar cap avanç: “Continuem amb converses amb l’administració central”, ha comentat.