@Noudiari/ Esperança Marí, diputada de la coalició PSOE-Pacte per Eivissa, ha denunciat en el ple celebrat al Parlament de les Illes Balears, la “poca qualificació” de les proves que la conselleria està realitzant al llarg del present curs acadèmic: “Proliferen diferents tipus de proves a alumnes de diversos nivells, sense cap base científica, amb la finalitat de demostrar que l’aplicació del TIL no ha estat tan desastrosa com diuen els diferents sectors de la comunitat educativa”.
La diputada eivissenca recorda que “enguany es fan proves mostrals de diagnòstic, cosa que és una contradicció en si mateixa, a 1r, 3r i 5è de primària, proves voluntàries a 4t d’ESO i la prova regular a 2n d’ESO. A les dels tres cursos de primària, s’escullen uns centres per a la primera prova i uns altres per a la segona, i les dues proves es fan amb mesos de diferència. En cap cas no hi ha grup control, fet que li treu validesa científica”. Així mateix, Marí ha remarcat que “s’ha suprimit, d’aquestes proves, l’Índex Socioeconòmic, fet que sembla indicar que per a la conselleria la variable de l’estatus socioeconòmic no guarda relació amb l’èxit o el fracàs escolar, quan precisament aquest n’és determinant ”.
Davant aquests fets, Marí considera que “la conselleria d’Educació malbarata recursos públics en aquestes proves, que no tenen un autèntic caràcter científic, i que, al cap i a la fi, només serviran a la conselleria per fer-se propaganda, per intentar neutralitzar les veus que, des de la comunitat educativa, han criticat durament l’aplicació del TIL, amb arguments tècnics ben sòlids”. La diputada eivissenca ha acabat afirmant que, “contràriament al que es fa quan s’actua amb criteris científics, el PP ha organitzat unes proves per demostrar que el TIL va bé, en comptes d’intentar analitzar com va realment i fer l’esforç necessari per reconduir la desastrosa situació actual”.