@Noudiari/ Aquest dimarts, 5 de desembre, les obres de la II Fase de peatonalització del carrer d’Isidor Macabich, al poble de Santa Eulària des Riu, entraran en una nova etapa d’execució que obligarà a tallar el carrer Sant Jaume. La previsió és que, si no hi ha contratemps, aquest carrer es pugui tornar a reobrir pel seu ús abans del dia de Nadal.
Per a facilitar la circulació dels conductors, es reobrirà temporalment el tram del carrer Sant Joan que estava tancat des de l’inci de les obres i es podrà circular en el mateix sentit en que es feia fins ara, això és, en direcció cap a les sortides cap a es Canar i Sant Carles. Com sempre, el Consistori demana excuses pels inconvenients que puguin generar obres tan necessàries i adverteix els usuaris de la via de que extremin les precaucions si transiten la zona i que respectin en tot moment la senyalització temporal.
Talls del carrer Sant Jaume
Els punts de tall del carrer Sant Jaume estaran ubicats a la cruïlla del carrer Sant Llorenç a la banda de Llevant, i al carrer Rodríguez de Valcárcel a la de ponent. Dins la franja situada entre aquestes dues interseccions es produiran limitacions de la parada i l’estacionament dels vehicles.
Les obres de la segona part de les feines de peatonalització permetran connectar la plaça d’Isidor Macabich amb el carrer Sant Josep, tancant l’anell peatonal que ja configuren s’Alamera, el carrer Sant Vicent, el Passeig Marítim i la primera fase de la peatonalització. Aquesta segona fase té un pressupost de 646.622 euros més IVA i ha estat adjudicada a Hermanos Parrot, la mateixa empresa que va fer la primera intervenció.
Obres finalitzades en abril
En quant a la durada de les feines, la primera estimació és que estigui acabada a l’abril, encara que això dependrà dels imprevistos que es puguin produir durant les obres. L’actuació prevista segueix els principis el Projecte guanyador del concurs d’idees i que va ser desenvolupament per l’estudi Mipmarí. Així, s’eliminen unes 25 places d’estacionament i el carrer es converteix en una via de sentit únic, amb velocitat limitada. Així, es pot donar solució a les necessitats de circulació dels vehicles dins d’un entramat urbà dissenyat fa uns 50 anys; però al mateix temps, es dona preferència al vianant, que disposa d’un espai més ample i més agradable per a gaudir del poble.
A petició dels vesins, el projecte original es modificarà de cara a establir zones de càrrega i descàrrega per a particulars. Aquesta opció ja s’ha executat al carrer de la Mar i permet als ciutadans atracar-se a la seva destinació i estacionar un màxim de 15 minuts, temps suficient per a determinades gestions, càrrega i descàrrega de compra o fer pujar o baixar a acompanyants.