@Noudiari / L’Agrupació Socialista de Sant Joan de Labritja ha proposat la creació d’un menjador escolar centralitzat, que pugui donar servei a tots els centres educatius del municipi. Així ho ha explicat el secretari general del PSOE de Sant Joan, Pep Torres ‘Peret’, després de la reunió que ha mantengut amb representants de les associacions de pares i mares de les escoles de Sant Joan, Sant Miquel i Sant Llorenç.
El PSOE proposa «crear el menjador escolar a l’edifici polivalent del recinte esportiu municipal, amb un sistema de transport escolar que asseguri la possibilitat de totes les famílies a acudir a aquest servei». Segons ‘Peret’, amb la centralització del menjador, «es podrien optimitzar els recursos i fer possible un servei molt necessari, però que avui dia és inexistent». A més, el secretari general del PSOE proposa centralitzar les activitats extraescolars en aquestes instal·lacions, com classes de suport, activitats esportives i altres, per tal de facilitar la impartició de les mateixes.
Pep ‘Peret’ ha recollit també peticions que li han formulat des de les apimes de les escoles, com ha estat la reclamació de millorar el servei de custòdia i de dotar de més vigilància les entrades i sortides de les escoles del municipi. Segons ‘Peret’, «els tres agents locals que tenim són insuficients per controlar les 3 escoles i l’institut de Sant Llorenç, i hem de veure de quina manera podem millorar la vigilància».
Un altre assumpte que s’ha tractat a la reunió és el de la mobilitat. «També és molt insuficient el servei transport públic al nostre municipi, i això obliga a les famílies a dependre del cotxe», ha explicat Pep ‘Peret’. Amb els representants de les associacions de pares i mares, els socialistes de Sant Joan també han fet una valoració de les polítiques del Govern Balear, en una legislatura marcada per les retallades i les mobilitzacions contra el TIL.
El PSOE de Sant Joan i els pares i mares del municipi han coincidit en criticar la política educativa de Bauzá, respecte al TIL, ja que «així com ho han fet, amb imposicions i sense recursos, no era la manera correcta d’augmentar la presència de l’anglès a les aules». A la reunió, els pares i mares també han criticat la falta de suport a alumnes amb necessitats educatives especials.