@Noudiari/ Dimarts i dimecres d’aquesta setmana el certamen d’eines de recerca d’ocupació Santa Eulària se n’Ocupa viu unes jornades de tallers de formació per a desocupats que serviran de prèvia a la sessió d’entrevistes exprés que es viurà el dijous al Palau de Congressos amb unes 600 persones inscrites i 26 empreses participants.
El primer taller de demà se centrarà a oferir la perspectiva dels examinadors a les entrevistes de treball, en què es fixen, quines actituds es valoren més o petits trucs per a millorar les possibilitats de superar amb èxit aquesta part del procediment selectiu. Aquest taller estarà impartit per Juanjo Hidalgo i Stefania Uriarte, membres de l’àrea de Recursos Humans i Selecció de Personal de Asesoría Unidad, una de les empreses col·laboradores amb Santa Eulària se n’Ocupa.
A continuació s’abordarà el tema de la motivació per a afrontar el repte de cercar una feina, un aspecte que afecta moltes persones que viuen llargs períodes a l’atur o que s’enfronten a un seguit de rebutjos en un curt període de temps i que poden plantejar-se la necessitat de seguir cercant. José Antonio Avellaneda, consultor, llicenciat en Administració i Direcció d’Empresses i responsable de l’àrea econòmica de l’assessoria Confialia impartirà aquest taller.
Revisió de currículums
A més, demà hi haurà una sessió de revisió de currículums per part de diferents tècnics en Recursos Humans de l’Ajuntament i d’empreses o entitats col·laboradores (com Fundació Deixalles i Aseoría Unidad, entre d’altres). Els prop de 90 alumnes inscrits a cada taller podran fer que aquests professionals repassin les seves cartes de presentació i rebran consells sobre com fer més atractives aquestes eines de recerca de treball.
Ja el dimecres arribarà el taller que suposa un enfocament més innovador de cara a cercar feina. Es tracta d’una sessió sobre marca personal i carrera professional. Carmen María Moles, consultora en “gestió de persones”, especialitzada en el desenvolupament del talent i la gestió del canvi, oferirà una xerrada en què explicarà com aplicar la tècnica del ‘canvas’ o llençol, que es fa servir per a posar en marxa una empresa, en un mateix, desenvolupant-se com a ‘producte’.