El vicepresident segon i conseller de Transports del Consell Insular d’Eivissa, Javier Torres, i el segon tinent d’alcalde i regidor de Mobilitat de l’Ajuntament d’Eivissa, Aitor Morrás, han anunciat aquest dimarts, en una roda de premsa al Consell Insular, la imminent aprovació del conveni per a integrar el transport urbà del municipi d’Eivissa dins del futur Servei de Transport Regular de Viatgers per Carretera. «Aquest acord suposarà una millor coordinació entre les institucions, perquè podran optimitzar serveis, així com notables millores per a les persones usuàries del transport públic», expliquen des de la màxima institució insular.
En la roda de premsa, Torres ha destacat que aquest conveni és fruit del compromís que van anunciar totes dues institucions el maig de 2020 i que és «essencial» per a poder aprovar definitivament el projecte de línies d’autobusos d’Eivissa, ja que preveu la participació de la corporació municipal en la gestió de les següents quatre línies d’autobús urbanes (que es denominaran UE, Urbana Eivissa):
• La UE3 connectarà el dic de Botafoc amb el parc Marià Villangómez.
• La UE4, que enllaçarà Eivissa amb Platja d’en Bossa (oferirà un itinerari similar al de la línia que opera en l’actualitat, la L14).
• La UE8 connectarà l’estació d’autobusos CETIS amb Ca Misses, el passeig de Vara de Rei, És Gorg – Dalt Vila.
• La UE10, finalment, enllaçarà el cementiri amb Ca n’Escandell, És Viver, Vara de Rei i el dic de Botafoc.
A part d’aquestes quatre línies exclusivament urbanes, altres 15 línies connectaran amb Eivissa, tres de les quals operaran de nit. Per tant, l’aportació econòmica inicial de l’Ajuntament serà proporcional als serveis i el primer pagament serà de 640.000 euros, encara que podrà variar cada any.
A continuació, el vicepresident i conseller insular de Transports ha recordat que el nou projecte de línies obligarà les futures empreses concessionàries d’autobús a oferir més expedicions en tota l’illa, millorar les connexions i operar amb vehicles més sostenibles.
Per la seva part, el segon tinent d’alcalde i regidor de Mobilitat ha subratllat que la signatura d’aquest conveni demostra que «el compromís de la corporació municipal amb la nova licitació de transport públic per a la ciutat i per a l’illa és ferma, ja que contribueix al model de mobilitat que projecta l’Ajuntament d’Eivissa». De fet, Morrás ha subratllat que una de les condicions de la regidoria de Mobilitat per a signar aquest conveni va ser comptar amb autobusos urbans menys contaminants i d’una grandària màxima de 12 metres.
“Aquest conveni segueix els passos del model de mobilitat de la ciutat d’Eivissa i és una inversió que persegueix millorar la qualitat de l’aire i la fluïdesa del trànsit. En concret, aconseguirem més trajectes en transport públic i amb bicicleta i reduirem l’ús del transport privat”, ha assenyalat Morrás, qui ha afegit que aquestes mesures per a fomentar l’ús del servei d’autobús es complementaran amb la creació de més quilòmetres de carril bici (com el que s’està traçant ara en l’avinguda de Bartomeu Rosselló i en Isidor Macabich), així com amb el desplegament de les rutes escolars.
“Com ja hem repetit en reiterades ocasions, estem treballant des del primer dia perquè l’illa d’Eivissa comptin amb un millor servei d’autobús. El nostre objectiu és que el transport públic que mereix la ciutadania eivissenca sigui una realitat al més aviat possible i amb la integració del transport públic del municipi en la xarxa insular estem més prop del nostre objectiu”, ha manifestat Torres.
Finalment, tant Torres com Morrás han detallat que aquest conveni està pendent de l’aprovació per part del Consell Insular, que donarà llum verda a aquest acord en el pròxim Consell Executiu. Per part de l’Ajuntament d’Eivissa, els serveis jurídics i econòmics hauran d’informar favorablement del conveni per a la seva posterior aprovació en sessió plenària.