@Noudiari/ El candidat del PSOE a l’Ajuntament d’Eivissa, Rafa Ruiz, ha defensat a una mobilitat més sostenible per a la ciutat d’Eivissa “on vianants i usuaris de la bicicleta tindran majors facilitats i protagonisme”. Ruiz ha assenyalat que “la ciutat, tot i ser el principal nucli de població de l’illa té una reduïda superfície, el que dificulta molt el trànsit, especialment en estiu quan existeix una concentració de vehicles molt superior al que poden suportar els nostres carrers”.
Per això, el candidat socialista ha afirmat que “s’ha de començar a apostar per un model de mobilitat diferent, continuant i donant un nou impuls a les mesures que es varen plantejar al Pla de Mobilitat dissenyat per anteriors equips de govern progressista”. “Donarem més facilitats a les bicicletes, és bàsic potenciar aquest tipus de transport. Ho farem amb diverses iniciatives: amb bicicletes públiques (projecte Eibici), amb aparcaments segurs per a aquestos vehicles (projecte Bicibox) i amb un sistema de geolocalització”, ha detallat Ruiz, que també vol complementar aquestes propostes amb l’obertura d’un centre cicloturístic a l’estació d’autobusos.
Connexió directa entre el Cetis i el port
Dins del programa dels socialistes d’Eivissa, a més d’obrir l’estació del Cetis, “perquè és el lloc natural i adient per als autobusos, que no han d’estar al mig de la ciutat generant contaminació i remors”, el PSOE també contempla crear un servei de connexió directa amb el port des d’aquesta estació i crear un abonament per a persones sense vehicle privat, persones amb mobilitat reduïda, joves o majors.
Altra proposta del PSOE és crear l’Oficina de Mobilitat per tal de fer un salt de qualitat en un tema que els socialistes consideram “cabdal”. “Aquesta oficina desenvoluparà el Pla de Mobilitat, tots els projectes d’obres, es recolliran propostes ciutadanes i les modificacions de carrers passaran per aquí per tal que la coordinació en aquest tema es vegi millorada”, han afegit els socialistes.
Impuls als vehicles elèctrics
Ruiz també vol impulsar els vehicles elèctrics i, per això, s’estudiarà una rebaixa d’impostos per als propietaris d’aquest tipus de cotxe o moto, i es col·locaran més punts de càrrega, “donat que des que els progressistes varen instal·lar un a Vara de Rey no s’ha posat cap altre en quatre anys”.
A més, el candidat del PSOE ha insistit en la necessitat de reforçar les rutes escolars i fer-les més segures. Ruiz ha posat com a exemple el cas del camí des dels instituts de sa Blanca Dona o Isidor Macabich a la ciutat “que actualment obliga als estudiants a transitar de manera perillosa i incòmoda”. “Estam enviant un missatge a la joventut del fet que és millor transitar en cotxe, que si ho fas a peu o en bicicleta és perillós i molestes. Això ha de canviar i prendrem mesures per incorporar vies ciclistes als voltants d’alguns centres educatius, és a dir, rutes segures per anar i tornar en bicicleta‘, ha conclòs el candidat socialista.
Yo me compre una bici para ir por Vila y a la semana ya solo me quedaba la rueda de delante. En la poli me dijeron que no podian hacer nada.
¿Y de ese carril bici que se presentó cuando Rafa gobernaba, que pasó?
Más demagocia a la campaña
Nostros a lo nuestro..
Y hay que reconocer q el candidato socialista tiene una visión más práctica de la mobilidad, ya que Rafa Ruiz es de los pocos políticos q usan la bicicleta,..
En Ibiza las bicis tienen alas….
Para qué hay que darle un abono a la gente que no tenga vehículo propio? Me parece fundamental hacer abonos de transporte a nivel insular mensuales, con descuentos para jóvenes (23 años), ancianos y gratis para niños (12 años) como ya se hace en cualquier otra ciudad. Pero no he visto en ningún lado que se incentive que la gente que ya tiene vehículo siga usándolo, que es lo mismo que permitir pagar menos a los que no lo tienen.
Lo de los bicibox es buena idea, pero no puede llegar ni a un 2% de las bicis de la ciudad y aun precio más bien caro. El problema no es que falten bicis, con lo que tirar el dinero en un servicio de bicicletas públicas no tiene sentido en una ciudad como Ibiza. Lo que hay que hacer es formar a la gente contra el robo candando mejor y concienciando contra la venta de bicis robadas e instalar cuanto antes el biciregistro que ya ofrece la Red de Ciudades por la Bicicleta y que está cosechando buenos resultados allí donde se ha implantado. También, favorecer la creación de párkings seguros aunque no sean de bicibox, como por ejemplo permitiendo entrar bicicletas a los alumnos de colegios e institutos y otros centros públicos, o habilitando un 2% de plazas privadas para bicicletas en los párkings de pago de coches, ya sea mediante subvención o decreto.
Sobre los carriles bici, quiero ver los planos. Desde luego lo que se hizo en Pere Frances da vergüenza ajena y lo de pintar lineas con bici en el Passeig Marítim ni siquiera puede entrar en consideración.