@Noudiari / L’alcalde de Santa Eulària des Riu, Vicent Marí; i el regidor de Comerç, Salvador Losa, han participat avui a un encontre a Palma de Mallorca amb la secretària autonòmica de Promoció Empresarial i Ocupació, Lourdes Cardona, el director general de Comerç i Empresa, César Pacheco, i els alcaldes de Felanitx i Maó per tal de posar en comú les experiències a l’elaboració dels plans de dinamització comercial dels tres municipis.
Marí ha ressaltat a la seva anàlisi de les iniciatives que ja s’estan duent a terme la gran acceptació que estan tenint entre els comerciants i la gran participació que estan registrant. A més, ha assenyalat l’importància de que aquest pla, encara que prengui com a base el fet ja per a Felanitx, està “personalitzat” per a Santa Eulària. De fet, aquest és més ambiciós ja que inclou un assessorament urbanístic per tal d’adaptar els projectes de peatonalització del poble per a fomentar la circulació de potencials clients a les zones comercials. Aquestes modificacions són de petita escala però serveixen per a fer més amable per al comprador l’entorn i creen com a itineraris que poden ajudar a conduir els passejants allà a on hi ha més presència de comerços.
Per altra banda, una de les primeres iniciatives realitzades conjuntament amb l’Institut d’Innovació (IDI) va ser organitzar una jornada de la mà de les associacions de comerciants per tal de sentir la valoració de la situació actual que feien els propietaris i gestors de petits comerços i quines eren les actuacions que pensaven que podrien ajudar a incrementar les vendes.
Les reunions posteriors entre tècnics del Govern i de l’Ajuntament, així com diverses visites d’inspecció, han permès plasmar un calendari d’actuacions per a aconseguir invertir el fluxe de fugida de compradors cap a altres bandes de l’illa. En aquest sentit, atenent a la mateixa demanda dels comerciants, s’han estat realitzant xerrades i tallers formatius per a comerciants en diferents matèries relacionades amb el marketing, la comunicació, l’aparadorisme o l’orientació del catàleg de productes de cara a aconseguir més rendibilitat.
L’última de les actuacions formatives previstes tindrà lloc del 8 al 12 d’abril en col·laboració amb la Fundació BIT, uns tallers i consultories per a que els comerços puguin introduir l’ús de les noves tecnologies per a ser més productius i competitius.
Altres aspectes en que es treballarà és en l’impuls d’un concurs d’aparadors per a les festes de maig que incentivi la competició i la creativitat entre negocis de forma que les seves façanes i vitrines facin de reclams publicitaris més efectius i cridaners a unes dates a on el moviment de persones al poble és més gran.