Sa Unió ha sortit al pas de les crítiques rebudes per part de Gent per Formentera respecte a la mesura adoptada de suprimir els bons multiviatge d’autobús i ha assenyalat el següent: «GxF va aplicar la bonificació dels bons i títols multiviatge per tothom i s’ha estat aplicant fins a 31 d’agost, però als usuaris no se’ls hi donava cap bo ni títol multiviatge, sinó un tiquet de viatge gratuït».
«Després, el que ha decidit Sa Unió, en un acte de responsabilitat institucional, ha estat modificar aquestes bonificacions i que fossin els residents a Formentera, els menors d’edat i persones amb discapacitat, i els usuaris recurrents (treballadors a l’illa) qui continuïn gaudint d’aquestes avantatges perquè realment són el perfil d’usuari recurrent i no els turistes. Encara més, som l’única illa que ho feia gratuït a tothom, la resta d’illes, no».
Respecte a les declaracions de GxF, Sa Unió puntualitza que: «En un acte de bona fe estaria bé contar tota la realitat, i és que abans del canvi d’equip de govern es van publicar les bases que condicionaven la justificació d’aplicar aquestes bonificacions i GxF, si hagués volgut, hauria pogut adonar-se que el Consell tendria ben difícil, si no impossible, justificar les bonificacions i rebre els 429.000€ que destina l’estat a aquest ajut econòmic».
«Aquest ajut pel transport públic implica a totes les illes dins una partida de 43 milions i Sa Unió ha tingut contacte amb la Direcció General de mobilitat del Govern Balear i no s’ha fet cap acte incorrecte fins al dia d’avui amb les decisions preses i a més, a Palma i a Formentera existeix preocupació per cobrar l’ajut, s’han fet a legacions, ja que el sistema tarifari no està digitalitzat».
«Cal recordar que la contracta de transport públic està caducada del 2013 i en aquests darrers 10 anys GxF ha set incapaç de treure la nova contracta i que aquesta compti amb un sistema tarifari modern i adequat a les necessitats actuals, com la digitalització, causa per la qual ja es veurà si el Consell rep l’ajuda de 429.000 euros», assenyala Sa Unió.
«Ens acusen de no comunicar, no publicar a la web del Consell ni al portal de transparència de la institució les noves mesures, aleshores, GxF hauran llegit l’acord on es feien modificacions a les bonificacions en vista a la previsió d’esgotament de la partida econòmica reservada per pagar la gratuïtat del Transport Públic, que a finals de setembre s’acabaria. Tot per no haver fet una major previsió en la pròrroga de contracte d’aquest any, on s’estan fent més quilòmetres».
«Sa Unió com a nou equip gestor des del Consell ha de vetllar per la promoció d’una mobilitat sostenible i això serà possible, en una part, amb una nova contracta de transport públic que comptarà amb uns vehicles més eficients i menys contaminants, a diferència del que no ha aconseguit GxF en 16 anys de govern, on només han fet galanteria de promoure una mobilitat sostenible amb uns vehicles antics», conclou la nota.