@Noudiari/ El conseller d’Economia i Competitivitat del Govern balear, Joaquín García, i l’alcaldessa de Sant Antoni, Pepita Gutiérrez, han presentat el Pla de Dinamització Comercial de la localitat, ‘Sant Antoni, Sunset & Shopping!’, un programa integral de millora competitiva del comerç local.
Aquest pla, igual que ja s’ha fet amb els presentats a altres municipis de les Illes, conté catorze propostes per ajudar a dinamitzar l’activitat comercial de Sant Antoni, que han estat dissenyades després de l’anàlisi estratègica realitzada, pels tècnics de l’Institut d’Innovació Empresarial (IDI), als 334 establiments comercials del municipi, la majoria amb més de vint anys d’existència, i amb un perfil de comerciant tradicional, del comerç de tota la vida.
Millora de l’estètica dels establiments comercials
Així mateix, de l’estudi es desprèn que la major part dels comerços d’aquesta localitat pitiüsa estan orientats al turisme, amb negocis relacionats a donar-li servei i per tant amb una forta estacionalitat. L’oferta comercial, tot i ser molt variada, es troba dispersa pel municipi, exceptuant la turística que està concentrada en una mateixa zona.
A la vista d’aquestes conclusions, les propostes presentades van orientades a la professionalització dels comerciants a través d’una formació molt específica i pràctica en diferents àmbits; la millora de l’estètica dels establiments comercials; l’embelliment dels carrers comercials; i el disseny de la Ruta Sunset, una ruta comercial atractiva, clara i marcada amb una instal·lació artística urbana de caire fix, que caracteritzi el teixit comercial municipal, tot amb l’estètica sunset, que es convertirà en un tret diferenciador i identificador del municipi.
Embelliment dels carrers comercials
Altres propostes inclouen la creació de la Setmana Sunset comercial, una setmana per a iniciar la Ruta Sunset a Sant Antoni de Portmany, amb accions efímeres encaminades a la dinamització comercial, aprofitant la celebració de l’Ibiza October Festival, que durant quatre dies del mes d’octubre, concentra un programa musical, cultural i gastronòmic inspirat en la cultura flower i hippie.
En el cas de Sant Antoni s’han establert sis línies estratègiques. La primera d’elles és la imatge competitiva dels comerços, que engloba el disseny d’interior, aparadors, exterior i disseny gràfic. La segona és l’imatge comercial del municipi, que porta aparellada la marca col·lectiva de la zona, l’embelliment dels carrers comercials i l’elaboració d’un reclam per aquests. La tercera és la gestió interna del negoci, que implica la implantació de les noves tecnologies, el foment de la qualitat, l’elaboració d’una estratègia comercial interna i la definició del producte. La quarta línia estratègica és l’assessorament urbanístic, que suposa la creació d’un circuit comercial i la senyalització per localitzar els comerços. El foment de la cooperació comercial i l’assessorament en normativa comercial són les dues darreres línies estratègiques d’actuació.
Qué es esta puta mierda? Que el sol no lo han inventado los peperos joder!!