El ple de l’Ajuntament de Sant Josep ha aprovat avui la revisió de preus del contracte de la concessió de serveis per a la gestió del servei públic d’enllumenat públic exterior, així com l’inici de l’expedient de pròrroga del contracte dels serveis de recollida de residus, neteja viària, neteja del litoral i gestió de la posidònia, ha informat el Consistori en un comunicat de premsa.
El contracte d’aquest servei té una durada de 10 anys, està prevista la seva finalització el 30 d’abril de 2025 i preveu pròrrogues bianuals que han de ser comunicades a l’adjudicatari amb una antelació de tres mesos, que està obligat a acceptar, han explicat les citades fonts.
La primera pròrroga no implicarà la realització de noves inversions, i les despeses de manteniment no podran incrementar-se en un percentatge superior al 10% del cost de les mateixes. Les millores proposades en l’oferta per part de l’adjudicatari es mantindran en les mateixes condicions.
Pla Local d’Emergències per Incendi Forestal
D’altra banda, el ple ha aprovat de manera inicial el nou Pla Local d’Emergències per Incendi Forestal, que neix amb l’objectiu de preveure l’estructura organitzativa i els procediments per a la intervenció en emergències per incendis forestals dins del territori del municipi, que preveu una durada de 10 anys de les actuacions i té un pressupost previst de 1,5 milions d’euros.
Una de les seves principals funcions és posar en marxa mesures d’autoprotecció dels nuclis urbans i edificacions, encaminades a evitar el risc d’interfície urbana-forestal, a través de la creació i manteniment de franges perimetrals, així com establir mesures d’informació i formació a la població sobre el risc d’incendi forestal i sobre les mesures d’autoprotecció a utilitzar en cas d’emergència per incendis forestals.
Entre les accions sobre les masses forestals s’inclouen faixes perimetrals de zones edificades, eixos estratègics en carreteres o camins, parcel·les estratègiques properes a zones forestals, àrees defendibles en edificis o instal·lacions i altres accions de prevenció en infraestructures crítiques, serveis, punts d’interès, accés a platges i cales.
El pla d’emergències també contempla sistemes d’articulació amb les organitzacions d’altres administracions locals incloses en el seu entorn o àmbit territorial, segons les previsions del Pla de Comunitat Autònoma en què s’integren, així com preveure l’organització de grups locals per a la prevenció i primera intervenció contra incendis forestals, en els quals podria quedar enquadrat personal voluntari; i fomentar i promoure l’autoprotecció.
I entre altres funcions, recull zonificar el territori en funció del risc i les possibles conseqüències dels incendis forestals; delimitar àrees segons possibles requeriments de prevenció i intervenció i desplegament de mitjans i recursos; localitzar la infraestructura física a utilitzar en operacions d’emergència i catalogar els mitjans i recursos específics per a la posada en pràctica de les activitats previstes.