L’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia s’adhereix a la commemoració del Dia Internacional de les Persones amb Diversitat Funcional, que se celebra aquest dissabte, 3 de desembre, col·laborant amb l’associació Ibiza IN amb un matí d’activitats i tallers per tota la família a l’Auditori Caló de s’Oli amb la reivindicació d’una societat més inclusiva com a rerefons.
A través d’aquest matí de reivindicació, es vol posar de manifest que «les persones amb diversitat funcional encara han de superar cada dia unes barreres que són invisibles per a la resta de la ciutadania i de les que n’hem de ser conscients per entre tots poder-les eliminar», com ha dit l’alcalde, Ángel Luis Guerrero. El programa d’activitats que ha organitzat Ibiza IN busca consicenciar tothom que «una societat més inclusiva és una societat més forta i solidària, per això reivindicar els drets de qui té diversitat funcional és lluitar per una societat millor», com ha expressat la seva presidenta, Susana Ribas.
Aquesta festa de la inclusió començarà a les 11 hores amb un contacontes i tallers inclusius per als més petits. Alhora, es podrà veure el resultat del taller Art IN, en el que infants amb i sense diversitat funcional han col·laborat amb distints artistes de l’illa per crear obres artístiques 100% inclusives. Els creadors que han participat són Júlia Ribas, Aída Miró, Romanie, María Catalán, Marga Riera, Butron DelCastel, Ángel Bueno, Nines, Alessandro D’ambrosio, Lucas Pérez i José Antonio Cardona.
A migdia està prevista la projecció del documental ‘Educación inclusiva: quererla es crearla’. Aquest audiovisual de Cecilia Barriga aborda el que és «un dret, una necessitat i un dessig», com ha dit Ribas, en el que fa falta «compromís polític per aconseguir la possibilitat que es busca de fer una escola on totes les persones puguin aprendre a viure juntes».
El documental, que es va estrenar el passat 21 d’octubre a Madrid, argumenta que per construir una societat inclusiva es requereix de desmuntar els prejudicis que tenim sobre la diversitat i les diferències. L’abordatge planteja fer una revisió de l’escola on no hi queb tot l’alumnat, on se’l maltracta i segrega, perquè això trasmet a la resta que la discriminació és quelcom correcte i desitjable.