@Noudiari/ Aquest matí, la primera tinent d’alcalde i regidora de Treball i Formació, Paquita Ribas, ha presentat a les oficines municipals de Sant Jordi el nou Punt d’Atenció a l’Emprenedor (PAE) que des d’aquest mes de desembre ofereix l’Ajuntament de Sant Josep, així com el balanç del primer any de Re:Activa Sant Josep, un projecte per al suport de l`autoocupació i la seua consolidació al municipi de Sant Josep de sa Talaia.
Segons ha informat la regidora, que estava acompanyada de la coordinadora del programa Re:Activa, Alicia Torres, l’Ajuntament de Sant Josep és la primera administració pública de Balears que ofereix el punt PAE, que facilitarà realitzar en un mateix punt fins a 22 tràmits administratius als nous emprenedors, per això ho ha presentat a l’hora que feia balanç d’un any del funcionament del programa Re:Activa Sant Josep.
El 2016 ha set l’any de la implantació d’aquest projecte innovador per al municipi, un programa que fomenta la cultura emprenedora i la consolidació empresarial. Aquest servei ha proporcionat assessorament, informació i ajuda a les persones emprenedores i a les empreses que han acudit a una cita (52 persones ateses i una mitja de 7 cites per persona). Sobre tot, ha ofert eines per ajudar a evolucionar la idea de negoci (Business Canvas), mapes d’idees de negoci, accés a finançament i subvencions i el desenvolupament de la marca online (branding). La finalitat d’aquest servei és “omplir els buits”, donant-los la informació i eines que necessiten per emprendre o per consolidar el seu negoci, que moltes vegades per desconeixement o per falta de formació, obliden tenir en compte.
Segons ha manifestat la regidora Paquita Ribas, “des de l’Ajuntament creim que no només hem de col·laborar amb les campanyes de SOIB per a persones aturades, sinó que és igualment necessari donar suport i eines a les persones que tenguin projectes personals, idees que s’han de desenvolupar, etc, perquè els sigui més fàcil desenvolupar les seves idees de negoci”
Re:Activa ha atès 52 consultes, de les que 23 eren empreses (Empreses individuals amb un treballador autònom) que buscaven consolidació i 29 persones emprenedores, buscant ajuda per muntar el seu negoci.
Gràcies a l’ajuda del programa Re:Activa; quatre empreses s’han donat d’alta aquest any. Es tracta de dos empreses d’organització d’esdeveniments, un treballador agrícola i una oficina de Consergeria- Consigna.
D’altres estan a les darreres fases del procés.
El nou Punt PAE, una eina per agilitzar els tràmits als emprenedors.
Lligat a tot el procés que actualment desenvolupa Re:Activa, gràcies a la firma del Conveni entre l’Ajuntament de Sant Josep i el Ministeri d’Indústria, Energia i Turisme per a actuar com a PAE facilitarà de manera radical els tràmits i la paperassa.
Els Punts d’Atenció a l’Emprenedor (PAE) s’encarreguen de facilitar la creació de noves empreses, l’inici efectiu de la seva activitat i el seu desenvolupament, a través de la prestació de serveis d’informació, tramitació de documentació, assessorament, formació i suport a la finançament empresarial. Els PAE poden dependre d’entitats públiques o privades, col·legis professionals, organitzacions empresarials o cambres de comerç. L’Ajuntament de Sant Josep és la primera administració pública de Balears que ofereix aquest servei. Les cites s’hauran de concertar prèviament, i s’atendrà als usuaris a 3 punts del municipi: Sant Josep, Sant Jordi i Cala de Bou.