L’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia dotarà de barreres de protecció el tram més conflictiu de la carretera de Cala d’Hort, des d’abans del camí des Cap Blanc i fins a la cruïlla amb la carretera de Cala Vedella. Aquesta actuació de millora de la seguretat de la carretera de Cala d’Hort abasta un tram de més de 800 metres de la carretera PMV- 803-1 als que es posaran defenses a les dues marges i on es repintarà tota la senyalització viària horitzontal perquè es troba desgastada, per fer més visible que es tracta d’una carretera de doble sentit de circulació.
A més, es reubicaran les portes de fusta que eviten l’entrada als camins rurals que porten as Cap Blanc, als que només poden accedir els vesins. «Aquesta zona del municipi pateix una pressió humana molt forta, sobretot a l’hora de la posta de sol, per això seguim amb les accions per evitar que els cotxes mal aparcats provoquin una situació de perill. La gent ha de poder gaudir de l’espectacle natural que tenim a Cala d’hort, però d’una manera ordenada i, si pot ser, deixant el cotxe ben aparcat per fer la resta del camí a peu», ha dit el tinent d’alcalde d’Obres Públiques, Pere Ribas.
Per possibilitar aquesta actuació, es durà al plenari municipal del proper dijous una modificació de crèdit que inclou, entre altres, aquesta inversió de 242.000 euros. Com el termini d’execució previst és de dos setmanes, des del departament d’Obres Públiques confien que la licitació pugui ser ràpida i executar aquesta actuació abans de la propera temporada alta turística.
Amb la idea d’integrar paisatgísticament les noves barreres en aquest paratge del municipi, que compta amb la màxima protecció, s’ha optat per una barrera mixta, de metall i fusta, amb travesses de dos metres, que compleixen la normativa de seguretat viària, amb fusta procedent de gestió forestal sostenible. En total, s’estendran 1.700 metres de barreres a ambdós costats de la via, a la que es repintarà la línia de separació longitudinal. Aquesta mesura s’adopta a proposta dels departaments de Medi Ambient i Policia, després d’haver provat altres mesures de gestió de la situació, com la disposició de pedres als marges de la via per tal de dissuadir d’estacionar-hi. Amb les barreres també es reforçarà la senyalització del tram amb les indicacions de prohibit l’estacionament i l’advertiment de la presència de videovigilància a tot l’àmbit d’actuació.
Juntament amb aquesta millora, es mouran el més prop possible de l’entrada les dues tanques amb sistema d’apertura automatitzada que es varen instal·lar als camins d’accés as Cap Blanc per evitar l’entrada dels no residents. Alhora, es seguirà permtent el pas a l’esplanada de la part superior que s’ha vingut fent servir com estacionament.