@Noudiari/ La Junta de Govern Local de l’Ajuntament de Santa Eulària des Riu va aprovar aquest dijous el projecte per a millorar els serveis i les connexions entre els barris de sa Font i Can Ramon, un projecte que inclou la realització de parades d’autobús als dos sentits de circulació de la carretera de Cala Llonga i la implantació d’un pas de zebra amb semàfor a la zona de més visibilitat per tal de reduir la perillositat per als vesins que volen creuar entre els dos nuclis de població.
Els treballs, adjudicats a Islasfalto, tindran un cost d’uns 338,600 euros; uns sous que formen part del romanent generat al Consistori gràcies a la eficiència a la gestió dels seus recursos econòmics. Una volta que s’iniciïn les feines, els treballs tenen una durada màxima prevista de tres mesos, la qual cosa suposa que podrien estar enllestides de cara al proper estiu.
Després de mesos de converses amb els propietaris de terrenys que podien estar afectats, l’Ajuntament va iniciar l’any passat els tràmits per a poder realitzar aquest projecte que persegueix l’objectiu principal de millorar la seguretat per a tots els usuaris de la via, tant peatons com conductors que han d’entrar o sortir a l’esmentada carretera. Estem parlant de dos barris amb població tot l’any, si bé el barri de sa Font compta amb més tendes i establiments comercials, inclòs un supermercat, la qual cosa genera un gran moviment entre totes dues zones. Igualment, s’aprofita per a fer altres millores en qüestions com ara la recollida de residus o el soterrament d’esteses.
El projecte ha estat sotmès a consultes al Consell Insular d’Eivissa, responsable de la via, i s’ha executat després de mesos previs de converses amb els propietaris de les parcel·les afectades ja que les actuacions contemplen petites cessions a les seves propietats per tal de dotar la via d’una vorera en alguns trams, de voral en altres.
En concret, es projecte un nou vial peatonal per a enllaçar els dos barris, amb una amplària de dos metres i sempre elevat respecte a la carretera, per a oferir més seguretat. Quan el vial marxi per zones urbanitzades, aquest serà del tipus vorera, mentre que al seu pas per zones forestal, serà d’un material més integrat a l’entorn. En alguns trams també s’aprofitarà per fer un voral de mig metre (ara inexistent) que millori la seguretat en la circulació de vehicles. El projecte ordenarà i regularà les entrades i sortides a la carretera des dels carrers i vials adjacents, garantint els radis de gir i la visibilitat per a evitar possibles accidents.
La plataforma de la carretera, titularitat del Consell, no es modificarà però es construirà un pas de vianant amb semàfor. S’ubicarà igualment al punt més alt del tram i situat entre totes dues zones. Es garanteix així la seva utilitat per als vesins dels dos barris i es dota de mesures de seguretat per a reduir la inseguretat.
A més d’aquestes actuacions encaminades a millorar la seguretat (que, en aquest aspecte, es complementen amb una nova il·luminació), també suposarà una millora important la creació de dues parades d’autobús situades fora del carril de pas dels vehicles. Així, per un pas, s’evita el perill de col·lisió amb l’autobús per part d’altres vehicles i es crea una zona segura i a cobert per a poder accedir o descendir del transport públic.
Altres actuacions menors són la instal·lació de papereres, la creació d’un pas soterrant per a una futura conducció d’abastiment d’aigua i el soterrament d’una línia elèctrica existent ara mateix a la zona més forestal apegada a la carretera.