@Noudiari / Les obres per a la realització de les fases 2 i 3 de la reforma de la carretera d’es Canar per a millorar la seguretat d’aquesta via i que incorporarà un carril bici separat de la plataforma de pas de vehicles s’iniciaran a la primera quinzena de febrer després de que els treballs s’hagin adjudicat ja a l’empresa Hermanos Parrot per un import de 1,89 milions. El període d’execució s’ajustarà al màxim de manera que, si no hi ha imprevistos, l’obra podria estar finalitzada a primers de maig.
Mentre durin les obres es senyalitzaran els itineraris alternatius, que bàsicament seran l’ús de la connexió entre es Canar i la rotonda de Las Dalias per a accedir a la carretera de Sant Carles de Peralta o bé fer servir la sortida de Punta Arabí i Cala Pada per a connectar amb la rotonda de s’Argamassa, executada com a primera intervenció de la renovació de la carretera per a evitar els accidents que es produïen habitualment a aquella cruïlla.
El projecte d’execució del nou carril bici i les millores en il·luminació, evacuació d’aigües de la calçada i soterrament d’esteses elèctriques, així com renovació dels serveis de clavegueram i subministrament d’aigües, comprèn des de la glorieta d’accés a s’Argamassa, Cala Pada, Cala Martina i sa Trenka fins a l’entrada de la població d’es Canar, a nivell aproximadament del càmping. En total, s’actua sobre 1,5 kilòmetres de via, amb un carril per a vehicles per sentit de 3,5 metres cadascú, un voral de 0,5 metres i un carril bici amb una amplària variable al voltant dels 2,20 metres.
El projecte té com a finalitat principal el desenvolupament d’una via cicloturista segregada (normativament denominada ‘senda ciclable’) a la carretera entre Santa Eulària i es Canar, al tram abans esmentat. L’objectiu és que d’aquesta manera quedin diferenciades la plataforma destinada als vehicles, i una altra completament independent per al seu ús per part de vianants i ciclistes.
Aquesta nova via estarà segregada del tronc principal per mitjà de una barrera de seguretat que impedirà la invasió i accident amb els ciclistes o vianants. Amb això es vol potenciar l’ús de vehicles de transport alternatius, minimitzant l’ús de vehicles a motor i afavorint la mobilitat per a aquells visitants que practiquen un turisme diferent basat, per exemple, a les rutes en bicicleta.
Complementàriament s’optimitzarà la capacitat circulatòria existent millorant el drenatge de la calçada, a més de soterrar les línies de telèfon i elèctriques millorant els serveis existents i el paisatge circumdant. Aquestes mesures estan encaminades a reduir l’impacte ambiental de la carretera, ja que es dóna continuïtat al flux natural de vessament d’aigües i s’afavoreix la integració paisatgística i ambiental al eliminar els pals i línies de la superfície. A més, es reforça la seguretat viària perquè milloren les condicions de la pròpia via pel que fa a ferm i senyalització, i s’evita la interferència d’usuaris vulnerables amb el tràfic rodat.
Igualment, es renovarà la il·luminació, que constarà d’una desena de fanals i més de 200 balises lluminoses, i s’instal·laran prop de mig centenar de senyals.