He llegit amb una mescla d’estupefacció i d’indignació la polèmica sorgida arran de la conferència que una policia del cos dels Mossos d’Esquadra va fer a l’IES Marc Ferrer de Formentera fa un parell de setmanes. Es veu que alguns pares varen queixar-se a través de les xarxes socials del fet que la xerrada la fes una mossa d’esquadra i no algú de la policia dita nacional o de la guàrdia dita civil (ni nacional ni civil, per cert). La xerrada anava sobre ciberassetjament, i ja l’havia feta, la mateixa persona, fa un parell d’anys.
Segons llegesc a les noves d’última hora, ja se n’han queixat la delegada del govern espanyol a les illes Balears, els líders colonials del partit Ciudadanos, i fins i tot alguns sindicats policials. Impressionant. I llavors algú parlarà, encara, d’autonomia de centres. Això és assetjament (i ciberassetjament, per cert) de centres. Però bé, ara està en això, el fanatisme espanyol, clar hereu de la Inquisició i d’altres meravelles històriques. Davant tota aquesta gent, clarament a favor de la direcció de l’institut s’hi han posicionat la Federació d’Associacions de Pares i Mares de Formentera, l’APIMA del mateix institut, i fins i tot el president del Consell de Formentera. Bé per aquests, vergonya per als altres!
Algú ha parlat del fet que la conferenciant pertany a la policia d’una altra «comunitat autònoma» (que és una manera com una altra de recordar-nos, i ho fan sistemàticament, que Catalunya no és Espanya, sinó terra conquerida). Però els mateixos que fan aquesta crítica no cauen en un fet del tot elemental: que almanco aquesta senyora va utilitzar la llengua vehicular de l’institut, en comptes de ser-hi completament aliena, com probablement hauria passat si hi hagués intervingut algú de les dues policies que hauríem de suposar (ni que siga perquè les pagam) que són nostres.
Acab amb una pregunta molt senzilla: quantes de les xerrades fetes per membres de la policia nacional o de la guàrdia civil als nostres centres educatius han estat respectuoses amb els projectes lingüístics dels respectius centres?
Per Bernat Joan i Marí.
I, inde, independentzia!! Canta conmigo Joan!! Jaja
«Yo zoy ehpañó, ehpañó, ehpañó». Canta amb mi, Paco. Ha, ha, ha, ha!
Jajaja y tu o enseñame el carné. ¿ Que pone nacido en la república independiente de Sant Jordi? Jaja
Gran argument, sí senyor! D’aquells que convencen i sedueixen. Que Déu us conservi l’enteniment!
Te has equivocado lo correcto es IN, INDA, INDAPANDANCIÀ, en correcto català de BARÇALONA
Señor Joan. Sigo sin saber qué toma. Yo esperaba que la primera aparición en opinión fuera para hablar del fabuloso títere que han colocado en su patria grande la fabulosa República de Catalonia.
Veo que no es así pero veo qué el afán colonial de los afines a su ideario no tiene límites.
Si hubiera sido al revés nos estaría lloriqueando por qué el estado español trata de lavar la cabeza de esos pobres niños. Y que una vez más el estado español somete a una represión sin límites y que además a empezado con los pobres niños indefensos etc.
Y que estamos sufriendo una crisis humanitaria similar a la Siria.
Pero bueno a lo que íbamos es ridículo que venga un cuerpo policial de otra comunidad le guste o no.
Para el año que viene que venga la policía foral. Pensándolo bien un intercambio entré policías no está del todo mal siempre que sean de los que respetan las leyes.
Usted apela a la calidad del servicio y que sea en la lengua vehicular creó qué en Ibiza hay guardias y policías locales y seguro que nacionales ibicencos que seguro se expresan bien en ibicenco o catalán cómo usted prefiera. Total siempre se cree que tiene la razón.
Y si es por temas de calidad en el servicio creo que usted no tiene ni idea de que significa eso pese a su puesto de trabajo.
Seguro que si se hicieran encuestas de calidad de los servicios públicos decentes los temas lingüísticos no sería el punto principal a mejorar.
Tanto en sanidad.
Cómo en seguridad.
Cómo en el educativo.
Ni en el judicial.
Cómo en el educativo.
Cómo siempre un cordial saludo.
Vaja, senyor Garcia, jo em pensava que havia guanyat una tal Inés Arrimadas. Ha, ha, ha!
Quant a «colonialisme», aquí, a Eivissa, els eivissencs patim bàsicament l’espanyol. Però això, a vostè, com que se’n sent part, què li hem de dir.
Quant al ploriqueig pel que pateixen els nostres infants, li dic ben clar i llampant que ells pateixen el colonialisme espanyol contínuament, i no ens n’anam queixant. Ho enduram ataràxicament. I això ens fa tan forts i resilients.
Veo que os escuece mucho que se os hable en un tono educado y sin faltar al respeto.
Pero bueno la que gano fue arrimadas en votos ya le explique en su momento como funciona esto pero usted lo debe saber bien se beneficio de ello en sudia.
No perderé mas tiempo en ese tema.
En cuanto a lo de lloriquear lleváis mucho tiempo haciéndolo esta a la vista.
Pero no merece la pena recordarlo.
Ya se que para usted y sus amigos tengo un déficit genético.
Pero veo que el señor jose Garcia tiene un problema mental que solo se puede tratar con terapia ya que su problema le hace creer que en esa futura republica seria un ciudadano de primera.
Pero con sus mimbres podría ser un gran
Jüdische Gheto-Polizei.
Que te lo traduzca tu amigo Joan.
Aquests comentaris, benvolgut Daniel Garcia, fan venir vergonya aliena. El que us fot de l’independentisme català és que no és etnicista ni nacionalista. Nosaltres acceptam com a ciutadans de la futura República Catalana (que ha d’incloure Eivissa)tots els ciutadans, venguin d’on venguin, amb plena fraternitat republicana. Per cert, mira’t la premsa espanyola: només a Espanya parlen dels orígens i de les ètnies. El nostre independentisme és tan fort perquè hem superat totes aquestes misèries. Tu parles de genètica, no jo.
«No es etnicista». No cal dir res més. Acaba de llamar el vecino de la casa de al lado para saber qué pasaba. La carcajada se ha oído en un tercio de este predio.
https://youtu.be/P1npHipfeXs
No somos perros ni colonos.
Creo que para muestras de odio un botón.
Pero bueno.
Usted tiene alguna perla.
Díselo a Torra y luego me cuentas.
Alucinando me hallo cada vez que leo a este caballero hablando de colonialismo español, y más siendo como es colega de profesión (profesor y filólogo). Como si la cultura castellana no hubiera sido abrazada en las regiones catalanoparlantes mucho antes del siglo XVIII.
Crec que es temps de ses paraules s´acabat,amb aquestos neardentals neofeixistes que representan s´Estat espanyol es impossible dialogar,hi ha que defensar sa republica sense violència pero amb gran determinaciò i exigir es retorn dels presos polítics,¡¡vaga general indefinida!!.
El único colonialismo que reconozco por estos lares es el de los tontos del ciruelo y los caps de fava imperantes. Por eso he prescindido prácticamente, entre otras cosas, de la prensa. Y por qué no decirlo, también de la opinión pública en general, que me trae ya al pairo. En cuanto al señor B. J., por que dice que no le seducen (o no le seducimos), le diré: usted tampoco es que seduzca que te rilas, o ya me cuenta a cuántos ha convencido por aquí a lo último. La verdad es esta: que el tinglado amarillo seduce a los del tinglado amarillo, les da gustillo y los tiene enamoraditos perdidos de sí mismos. A los demás, que somos caca para ellos, nos tiene más bien fríos. Será eso que apuntaba Carlos Bousoño, sobre el crecimiento exponencial del individualismo en el foco de la cosmovisión de cada época. Bueh. Mi opinión, que aquí mismo y ahora no le importa a nadie, y mucho que me da igual, es que, por estos andurriales, la república será española o no será. Mientras tanto, me sueno los mocos con sus banderas, las de todos.
Mai havia sentit desbarrar tant! Poc seny i cap educació. Sempre faltant as respecte… no argumentau, insultau, desqualificau.