Esgotat el temps per iniciar la tramitació de la convocatòria d’eleccions i per sorpresa, els tres sindicats tradicionals, STEI, CCOO, FETE-UGT i ANPE han presentat, amb la majoria que ara mateix tenen, sense cap tipus de consens, ni debat previ ni temps suficient per fer-lo, un canvi en el model electoral que fins ara havíem conegut. Ens han demanat de sumar-nos en el mateix moment de presentar-nos la proposta però difícilment ho podem fer sense consultar, com a mínim, els nostres afiliats i la resta de docents.
Podria entendre’s que aquesta proposta va encaminada a millorar la representativitat dels docents, si no fos perquè Mesa Sectorial d’educació només n’hi haurà una i és allà on es prenen les decisions que afecten al total dels docents de les illes. Així, la situació no variaria en absolut.
Amb l’acord entre ells ens demanem: quina és la veritable intenció? Per què no ho han fet en els darrers 20 anys? Per què no han volgut debatre i plantejar un acord amb les altres organitzacions sindicals amb temps suficient? És potser una estratègia electoralista per apartar els sindicats nascuts de l’Assemblea de Docents?
Aquest canvi provocarà un increment d’alliberats i de les despeses i que no es podrà invertir, per exemple, en la reducció de ràtios o de les hores lectives dels docents o en la creació de nous centres, tan necessaris.
Ara correspon a la Conselleria prendre la decisió del model electoral que vol aplicar.
Des d’Alternativa proposarem mesures per millorar el funcionament de la Junta de Personal. Com per exemple canviar les dates de les eleccions sindicals per fer-les coincidir amb els cursos escolars, i així no estorbar el funcionament dels centres amb el curs començat, ningú va mostrar cap interes.
Sigui quina sigui la decisió, continuarem amb la nostra tasca de millorar les condicions laborals del conjunt de docents i de l’alumnat de les Illes Balears i contribuir, des de la nostra posició, a un sistema educatiu públic equitatiu i de qualitat , com hem fet des del primer dia.
Per Sindicat Docent Alternativa.